Life in Rome so far - Reisverslag uit Rome, Italië van Anne Winkelmolen - WaarBenJij.nu Life in Rome so far - Reisverslag uit Rome, Italië van Anne Winkelmolen - WaarBenJij.nu

Life in Rome so far

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 April 2015 | Italië, Rome

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurd, maar hier is mijn tweede reisverslag! Ik zal beginnen waar ik de vorige keer ben gestopt, namelijk bij het einde van de Welcome Week, wat inmiddels alweer anderhalve maand geleden is. Don’t worry, het is geen dag-tot-dag verslag: ik zal het houden bij de belangrijkste dingen!

De laatste avond van de Welcome Week hebben we afgesloten met een goed feestje in een club. Helaas was dit op een woensdag, want elke donderdag heb ik college van 10:30 tot 20:00. Ik volg hier drie vakken en een taalcursus Italiaans, in totaal goed voor zo’n 25 ECTS. De vakken die ik volg zijn International Relations, European Public Policy en European Union Law: een mooie aanvulling op bestuurskunde! De colleges hier zijn grotendeels vergelijkbaar met de colleges in Tilburg, alleen zijn er hier bijvoorbeeld geen werkcolleges. Vakinhoudelijk bevalt het erg goed: zo goed zelfs, dat ik besloten heb me aan te melden voor Europees/internationaal georiënteerde master! Dit soort masters wordt allemaal in het Engels gegeven, dus moest ik een Engels toets doen: de TOEFL test. Het maken van deze test in Rome was een vrij opmerkelijke gebeurtenis.. De test is vrij prijzig (245 dollar), dus je zou verwachten de test in een professioneel testcentrum te maken. Nou, niet dus. Ik kwam terecht op een middelbare school die rechtstreeks uit een of andere historische film leek te komen. Na 08:00 zouden de deuren van het gebouw sluiten en zou je uitgesloten worden van de test, maar op dat tijdstip was het gebouw nog niet eens open. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik iets anders had verwacht, het is en blijft Italië! Ondanks de vreemde situatie heb ik uiteindelijk een goed resultaat weten te behalen (111 uit 120) en kan het aanmelden voor masters beginnen!

Maart is eigenlijk voorbij gevlogen. De maand begon goed met Alannah’s verjaardag en veel andere leuke feestjes en ESN activiteiten, zoals het Beer Pong toernooi. Maar het allerleukste afgelopen maand was het bezoek van papa en mama!! Op 25 maart, mama’s verjaardag, kwamen papa en mama aan op het station (helaas in de stromende regen). Het was zo leuk om ze eindelijk een keer in real life te zien, en niet via de computer! Die avond zijn we lekker gaan uit eten voor mama’s verjaardag bij een restaurant vlakbij mijn appartement. Na een hele fijne avond zijn papa en mama terug naar hun hotel gegaan en ik ben nog naar een andere verjaardag en een club geweest (uiteraard niet te lang ;)). Op donderdag zijn we naar het Vaticaan geweest en hebben we een tijdje op het Sint Pieterplein rondgekeken en van het weer genoten. De rij om de Sint Pieter binnen te gaan was erg lang, maar toen we weg wilden gaan was de rij als sneeuw voor de zon (het was ook erg goed weer) verdwenen! Toen zijn we toch nog even naar binnen gegaan en daarna zijn we in de buurt gaan lunchen. ’s Middags zijn we naar Piazza del Popolo geweest waar we van een geweldig optreden van Michael Jackson hebben genoten en mama en ik zijn snel even Via del Corso (de winkelstraat) ingedoken. ’s Avonds hebben we aperitivo gedaan en na een paar lekkere cocktails weer terug naar huis. Vrijdag zijn we naar het Forum Romanum en het Colosseum geweest. Ik was zelf ook nog niet naar binnen gegaan, dus we waren allemaal erg benieuwd! Wederom hebben we een enorm lange rij bij het Colosseum weten te omzeilen en hebben we van al het moois kunnen genieten. De rest van de dag hebben we nog een paar andere dingen bekeken en hebben we de dag met een rustig diner afgesloten. Zaterdag (de laatste dag alweer, snik snik) zijn we eerst naar het Vaticaanmuseum gegaan en daarna naar Villa Borghese, een groot park vlakbij de universiteit. Vervolgens hebben we de dag afgesloten bij Castel Sant’Angelo, oftewel de Engelenburcht, met een geweldig uitzicht over Rome. Na zonsondergang zijn we pizza gaan eten en was het tijd voor de voetbalwedstrijd Nederland – Turkije! Ondanks de teleurstellende wedstrijd was het een fijne afsluiter van een paar geweldige dagen met pap en mam! Zondagochtend zijn papa en mama teruggevlogen naar Nederland en ben ik samen met een grote groep studenten naar Calcata en naar natuurlijke warme thermen gegaan. Calcata is een middeleeuws plaatsje bovenop een berg met geweldig uitzicht over het dal. Nadat we het stadje hebben verkend, was het tijd voor de warmwater bronnen! Deze lagen eigenlijk in the middle of nowhere, maar het water was ontzettend lekker warm. Samen met een paar meiden ben ik meteen het water ingegaan (wat echt heel vies was en stonk) en we zijn er niet meer uitgekomen totdat we gingen barbecueën. Na het eten is iedereen nog het water ingegaan en hebben we de dag (en het weekend) goed afgesloten.

Maar: all good things come to an end. De mid-terms stonden bijna voor de deur en er waren geen colleges, dus er moest gestudeerd worden. Veel mensen hier hebben in die tijd reisjes gemaakt en andere leuke dingen gedaan, maar met drie mid-terms in het vooruitzicht was dat geen optie. Wel ben ik een dagje naar Tivoli geweest, waar Villa D’este ligt. Dit is een heel mooi park vlakbij Rome met allerlei fonteinen en een geweldig uitzicht over het al. Helaas had ik toen al een fikse verkoudheid te pakken, die alleen maar erger is geworden. Afgelopen woensdag had ik mijn eerste mid-term, maar na een week ziek zijn zonder verbetering ben ik toch maar naar de dokter geweest. Gelukkig heeft de universiteit hier een eigen dokter, wat erg fijn was. Slecht nieuws helaas: bronchitis, antibiotica en de mid-terms kon ik vergeten.

Het gaat gelukkig steeds beter en on the bright side: ik heb nu wat tijd over om dit verslag te schrijven! Ook heb ik veel leuke dingen om naar uit te kijken, want dinsdag komt mijn allerliefste zusje op bezoek en Tessa volgt op woensdag! Better prepare girls, want er staat heel wat op het programma! Een weekend later komt ook Ellen op bezoek, dus april heeft nog veel leuks in het vooruitzicht!

Until next time,

XOXO Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Anne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 1985

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: